Nästan minus en blev två.

Har velat blogga hela tiden de senaste två veckorna. Om Miss Days flytt, om min flytt, om hennes nya kompisar, foder, resa dit osv. Men det har liksom inte blivit av för just när jag trott att min uppförsbacke jag skrev om i förra inlägget har börjat ge med sig lite så kommer det en eller flera saker och boxar mig i ansiktet så jag halkar ner en bit hela tiden. Men på två ynka veckor har det hänt extremt mycket iallafall. Ska försöka förklara relativt kortfattat om hur jag nästan miste min fina fux och varför det nu står två rödtottar i stallet med mitt efternamn i ägarbeviset. Vill förvarna er som är känsliga att bläddra förbi den första delen även om jag inte kommer lägga upp speciellt hemska bilder. Tänker bespara er den fastetsade bilden i mitt huvud också.
 
Hur som helst så råkade min lilla fuxflicka ut för en hemsk olycka när vi skulle lasta henne. Tänker inte gå in på detaljer men lite för många lade sig i mina sätt att lasta henne och hon slet sig och skenade rakt in i en väg, slog omkull och rev upp sig samt välte över en fyrhjuling och skenade runt som en tok. Hon är redan triangelmärkt och har lite ont här och var och jag kan ju säga att det var en hemskt otäck händelse. Var helt säker på att hon skulle dö framför mina ögon.
 
 
Print från min DV. Men den dumma fuxen överlevde, hon klarade sig utan en enda skråma faktiskt och nu valsar hon runt i hagen med sina nya kompisar. Helt galet pigg har hon varit idag faktiskt. Som en jävla raket. Förmodligen för att hon är livrädd för sin nya hagkompis. Minns ni min lilla Yummie? Han har varit utlånad på foder. Tills igår då jag bestämde mig för att det var nog med galenskapen och hämtade hem min lilla minifux. Och vips så står där två fuxar i hagen som tillhör mig. En liten och en stor och det är så mysigt, känner mig så hel igen.  Precis sådär som jag minns honom är han inte riktigt men det kommer nog nu när han är hemma och få kärlek och massa mat. 
 
 
 
Lille Yummiebollen låg ner och sov när jag kom i morse. Så himla söt <3 Tanken var att han skulle gå med Miss Day i en hage idag men Miss Day hade spökdag med dumma fuxtankar och det kom inte på fråga. Hon skulle gå med sin nya flock så hon fick gå in igen. Vi tänkte då att Yummie skulle gå själv men även han han hade dumma fuxtankar och smet under staketet och in till sina nya kompisar. Sen rullade han sig 20 ggr så han såg ut som en vandrande geggpöl när han kom in. Jättekul för mig att borsta imorgon..! Nu ska jag strax krypa till sängs och tagga jobb imorgon på förmiddagen. Sen på eftermiddagen ska jag försöka rida den stora fuxen lite så hon kan få komma ner i varv och andas lite för just nu är hon som ett asplöv på speed. Sedan ska den lilla få på sig sin sele igen och så småningom får han harva ridbanan. 
 
Jag har förresten flyttat, till en ny jättefin lägenhet där jag stormtrivs. Glad!
 
 
Godnatt :)

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0