Blidfari

 
Det här är Blidfari. Han är en islandshäst som bor i Jönköping, i närheten av Szimone. Blidfari betyder Han med mjuk gång.
Honom ska jag åka och hälsa på i början av april. Eller rättare sagt fredagen den 5:e april. Jag ska se vad han är för en individ, se hur han fungerar och självklart ta några bilder. För det måste jag ;)
Jag ska köpa en islandshäst. Det är helt knasigt. Orden känns fortfarande overkliga. Men de är alldeles sanna. Och Blidfari är den första lilla hästen jag ska åka och titta på. Han är nyligen inriden, så han kan bära sin ryttare, han förstår framåt, stanna, svänga. En femgångare född 2008. Mer än så vet jag inte riktigt. Det får jag väl veta sen. Just nu är jag bara glad. Jag hoppas att jag kommer gilla honom, utifrån vad jag har hört verkar han passa mig jättebra :) Vi får se!
 
 
 
 


Kommentarer
RedCandy

Han var grymt söt :D

2013-03-24 @ 19:45:22
URL: http://redcandy.blogg.se
Elli

Åh så fin.. Påminner lite om Freyja som jag har ridit ni I några år :)

2014-07-15 @ 11:26:52
URL: http://wirrie-bell.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0