Den där andra hästen

Det går faktiskt väldigt bra, med det mesta, just nu. Florida har fått vila i några dagar, och kommer så få göra ytterligare lite till, för att hon ska köras igång för utställning i sommar. Hon tycker inte alls att hon behöver vila, hon vill göra skojiga saker hela tiden. Så det är ju bra, att hon är arbetsglad. Jag vill gärna bibehålla den glädjen ;)
 
Förövrigt så har jag hittat ett nytt jobb, i ett annat stall. Jag kommer hjälpa till med allt som ingår, mocka, vattna ridhus, fylla på hö i påsar, släppa in/ut hästar och mata dom. Men det är en sak till. Det finns en liten tjej där som heter Tinkerbell, och hon behöver aktiveras, ut och gå och göra saker. Så henne ska jag också rida, lite när jag har tid. Och det ska bli spännande, hon är så himla fin!
Jag var faktiskt med när hon var väldigt nyfödd. Då kom jag förbi i stallet och hjälpte till att få ut den lilla, ca en dag gamla fölungen, ut i paddocken där mammadotter fick gå. Hon var så jätteliten, och nu är hon så jättestor!
Tinkerbell
Så detta ska jag varva med att ta hand om travhästarna och plugga. Sen ska Florida igång, och jag hoppas på att kunna skaffa en egen islänning en vacker dag :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0