En ny kompis

Idag när jag skulle mata hästarna så fick min katt Samson följa med.
Samson är en otroligt mörk och ståtlig chokladmaskad siameshane, med himmelsblå ögon. Han är importerad från Ungern och var tänkt att fungera som vår flashiga avelshane. Tyvärr blev han inte så fin som vi hade väntat oss, så vi tog en kull på honom, med vår fina Spöka. Det blev otroligt trevliga ungar, inte best-in-show-kvalité på dem, men trevligare katter får man leta efter! Det är någonting som är så otroligt bra med Samson, han är nog en av de trevligaste katter i hela världen. Man får göra precis vad som helst med honom och han är aldrig någonsin dum. Han älskar att vara med och hitta på saker, och han spinner absolut hela tiden i kontakt med människor.
Tyärr är det så att om man är hane hos oss, så får man inte vara ute i resten av huset, eftersom vi endast har honor, och det får inte bli några oplanerade barn!
Därför bor Samson just nu inne på mitt rum, och jag aktiverar honom lite nu och då, tills han har använts klart i aveln, då han ska bli kastrerad. Först då får han springa runt i huset :)
Idag var en sådan dag som han aktiverades, han fick ett koppel på sig (selen har försvunnit) och fick följa med ut till hästarna som skulle få sin lunch. Snön var jobbig att gå på tyckte han, men han travade ändå med mig.
Han såg otroligt skeptisk ut när vi kom ut till hästarna och han var inte riktigt nöjd när vi gick in i hagen. Han såg rent av helt plågad ut när jag hade gett hästarna mat och kollade så att hästarna mådde bra; rätt sittande täcken, kolla benen mm. Så jag satte upp honom på Florida, då fick han annat att tänka på, nu satt han helt plötsligt på en häst? En häst som stått i solen = varm och skön rygg! Så han blev lite förvirrad, han satt på en häst han inte gillade, men värme är det bästa som finns!
Han satt kvar tills jag var kvar, sprang sedan upp i huset och somnade direkt i sängen. Han har inte vaknat än ;)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0